-Posar-me la bata, i començar -Poseu-me botons al davant, fàcils
a descordar i
cordar-me els de
descordar.
botons.
-Començar a vestir-me i -M’heu d’indicar com ho he de fer
despullar-me
sol/a.
i donar-me el temps que necessiti.
-Rentar-me les mans i la cara -La bata que tingui punys
elàstics.
quan estic
brut, sense mullar-me.
Deixeu el sabó, els tovallons o
tovallola al meu abast.
-Fer pipi i caca sense mullar-me -Necessito roba còmoda i fàcil
de
ni
embrutar-me.
treure, sense cinturons ni elàstics.
-Beure aigua sol/a. -Deixeu al
meu abast gots que no
es trenquin i fàcils d’agafar.
-Menjar i mastegar de tot. -No em doneu menjars triturats:
potitos, papilles ni biberons.
-Seure a taula correctamente -M’heu de fer entendre que ja sóc
i menjar
sol/a. capaç de controlar
el meu cos, de
no embrutar-me i de beure sense
mullar-me.
-Conservar i respectar el material -M’heu de fer sentir que tot el que
que tinc:
contes, joguines… m’envolta és de tots. M’heu d’
i tot el que hi
ha a casa: sofà, ensenyar
a valorar-ho i a respec-
mobles,
parets…
tar-ho.
-Saber quins jocs es poden fer -M’heu de fer entendre que cada
a la taula, a
terra, al pati, a la cosa
té un lloc i un moment.
placeta, a la
platja…
-Escoltar i comprendre ordres -Escolteu-me, responeu les
preguntes
i indicacions
adequades a que
us faig, anomeneu les coses
l’edat. pel seu nom.
-Saludar quan entro o surto -Recordeu-me que cal saludar
i
d’un lloc. Donar les gràcies feu-ho amb mi.
quan se m’ajuda o demano
alguna cosa.
-Acabar les tasques que co- -Esteu per mi i ajudeu-me a
entendre
menço: jocs,
parar taula, que és
important acabar el que
endreçar… començo
-Anar a jugar a casa dels -Deixeu-me que pugui
compartir
meus amics, anar al teatre, experiències
a espectacles… amb altres nens i nenes. Porteu-me
meus amics, anar al teatre, experiències
a espectacles… amb altres nens i nenes. Porteu-me
a veure coses que a mi m’agraden:
al zoo, al parc, a veure titelles...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada